Dag 17 Bakersfield - Mariposa

14 september 2014 - Mariposa, California, Verenigde Staten

We wilde vandaag optijd in het Sequoia en Kings Canyon National Park zijn. Hierdoor hadden we weer optijd (goh en dat noemen ze dan vakantie;)) de wekker gezet. En ook dit keer is het gelukt. We hadden geluk dat de wegwerkzaamheden in het park pas na het weekend begonnen, dus konden we nog redelijk goed doorrijden. Na eerst een tijd nog een kale vlakte met rotsen te hebben gezien, kwamen we dan toch op een gegeven moment tussen de dennenbomen. Na deze een tijdje hebben bewonderd, kwamen we toch bij de grote Sequoia's uit. Wat zijn het toch mega bomen. Het is zelfs zo erg dat je ze niet eens fatsoenlijk op de foto krijgt. Wel hadden we extra geluk. We zijn een van de weinigen die er een beer van dichtbij gezien hebben. Hij (of zij) liep gewoon langs de weg. Echt gaaf!
Er was ook een boom waar we met de auto onderdoor konden rijden. Ook dit is vastgelegd. Om een mooi uitzicht over de canyon te krijgen hebben we de Mono Rock beklommen. Hier waren een 350 treden voor nodig om boven te komen. Een van de grootste sequoia's, de General Sherman Tree, hebben we ook even bekeken. Het blijven echt masale grote bomen.
Via een mooie route zijn we naar Mariposa gereden. We hebben zelfs een Californische Kuifkwartel gezien. Alleen was hij te snel voor de foto. Tussendoor zijn we bij de winkel gestopt, om brood voor morgen te halen. Ook hebben we nog bij een leuk restaurantje spagetti met gehaktballen gegeten. Ook deze smaakte goed.
Ons hotel ligt aan de rand van Mariposa. Dat is een leuk cowboystadje, ongeveer een uur van Yosemite Park af. Ben benieuwd wat we morgen tegen komen. Misschien wel weer een beer......

1. Mimivoesten:
    14 september 2014
    wat hebben jullie een fijne vakamtie en veel gezien.
    groetjes thijs en mimi
  2. Annel:
    14 september 2014
    hoi heel apart dat je tussen die hoge en grote bomen
    kan lopen en met de auto kan rijden he.
  3. Robert, marjolein en caleb:
    15 september 2014
    Wowwwww wat een mega bomen!!