Dag 18 Mariposa (Yosemite park)

15 september 2014 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Ons hotel lag ongeveer een uurtje van het Yosemite park af. We konden dus redelijk uitslapen (dachten we), alleen bleek dat er toch al een hoop mensen in het park waren. we moesten dus met de shuttle bus (wel gratis natuurlijk) naar de Mariposa Grove. Dit is een bos waar ook sequoia's staan. Daarna hebben we een mooie route richting Glacier Point gereden. Hier hadden we een echt mooi uitzicht over Yosemite Valley. Ook zagen we hier in de verte de bosbranden (die zijn er al enkele maanden). Kijk maar eens of je de rook op de foto's kunt zien.
Via een kronkelweg zijn we in Yosemite Valley terecht komen. Daar was het echt schitterend! Doordat het hier erg droog is, zijn de meeste watervallen drooggevallen. Er zijn er nog 2 die heteen klein beetje doen, maar die waren wel een eind wandelen. De 1e was nog wel enigsins te wandelen, de Vernal Fall. Guido is nog een stukje doorgelopen (hij had nog iets van gisteren goed te maken ;)) en is iets dichterbij gekomen.
Onderweg hebben we nog vele herten, vogels en natuurlijk eekhoorns gezien. Het blijft leuk zo de natuur. Alleen was dit helaas het laatste nationale park van deze vakantie. Morgen reizen we via de kust naar San Francisco, waar we nog enkele dagen verblijven.

1. Annel:
    15 september 2014
    wat zijn het weer mooie foto.s
    schitterend ik zag de rook pluim waar de brand is geweest.
  2. Ton en Nettie:
    Hallo luitjes.
    Jammer van de branden. Gelukkig hebben jullie nog leuke foto's kunnen maken. Geniet nog van de paar laatste dagen in de USA.

De groetjes en tot ziens.
    Ton en Nettie.
  3. Robert, marjolein en caleb:
    15 september 2014
    Het gaat echt ook enorm snel hè? Genieten en.vooral heeeeeeel veel foto's maken!! Leg alles vast. Zodat je later nog een super na kan genieten