Dag 8 Flagstaff (grand Canyon)

5 september 2014 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

We begonnen deze dag met ouderwets Nederlands weer....wat regen en onweer. Alleen is er wel een verschil, hier kan het een halve dag later schitterend weer zijn :).
We hadden optijd de wekker gezet (half 6) om op tijd richting de Grand Canyon te rijden. We hadden de toeristische route waardoor we door een echt bos reden, waar we herten en runderen gezien hadden. Net voordat we de Grand Canyon inreden zijn we eerst langs het vliegveld gereden. Hier zijn we eerst met een helicopter over de Grand Canyon gevlogen. Echt gaaf!!! Nadat we deze topvlucht hadden gehad, zijn we doorgereden naar het park zelf. Hier zijn we de eerste beste bus ingesprongen (het regende nog altijd). We kwamen hier bij een grijsachtige canyon, echt spooky. Alleen toen we bij Geology Museum waren, begon het ineens mistig te worden, waardoor de canyon ineens niet meer zichtbaar was. Alleen binnen een half uur was de mist weg en ruilde dit om voor zonnig weer :) We zijn toen langs de canyon doorgelopen naar het dorp. Onderweg zijn we vele dieren tegengekomen, waaronder diverse eekhoorns, edelherten, condors en diverse andere kleine vogeltjes. Daar zijn we in de rode shuttle bus gestapt die ons naar Hermits Rest bracht. Na de rode route zijn we via de blauwe route terug naar het visitor center gegaan. Vanuit hier nog even snel de bus naar de Yaki punt gegaan en dat was de laatste keer dat we de Grand Canyon gezien hebben, maar het was echt een TOP dag!

1. Robert, marjolein en caleb:
    5 september 2014
    Gaaaaaaaaaaaaaaaf al die wild life!!!
  2. Mia van Bracht:
    5 september 2014
    Waw wat gaaf. Pap en mam
  3. Ton en Nettie:
    Hallo luitjes.
    Eindelijk ook foto's waar ik wat aan heb.
    Ze zijn leuk.

Groetjes.