Dag 5 San Diego - Palm Springs

2 september 2014 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

We zijn vanmorgen bij een beetje bewolking vertrokken vanuit ons hotel in San Diego. Via de snelweg zijn we vlug de drukke steden van deze dagen ontvlugt. We zijn al snel in de landelijke omgeving van de USA terecht gekomen. Via Cleveland National Forest zijn we tussen de kale en dorre bomen terecht gekomen van Cuyamaca Rancho State park. Hier lag ook een meer waar forellen en eenden ronddwaalden. Via enkele rotsige paden zijn we bij het mijnstadje Julian gekomen. Hier hebben we snel getankt en doorgereden richting het noorden.Via de Yaqui Pass Road zijn we naar het mooie stadje Borrego Springs gereden in het Anza Borrego Dessert State Park. Dit dorpje lag precies tussen de hoge bergen (meer dan 5000 ft (meer dan 1500 meter)). We hadden zelf uitzicht over het mooie Lake Henshaw. Hier hebben we even pauze gehad met een broodje smeerkaas en ijsthee. Bij Palomar Mountain hebben we nog diverse uitzichtpunten bekeken. Echt hele mooie gebieden. Ook de regionale citroenboemen en plantenkwekerijen hebben we in Pauma Valley gezien. Via diverse indianenreservaten zijn we door Santa Rosa & San Jacinto Mountains nationaal monument gereden. Door ook weer een slingerweg naar beneden zijn we uiteindelijk in Palm Dessert en tenslotte in Palm Springs terecht gekomen. Hier hebben we een top hotel. Uitzicht op de bergen, balkon en een zwembad (is ook wel nodig met 43 graden (109 Fahrenheid)). Vanavond weer eens een goed gegeten met een echte sparerib! Nu zitten we nog buiten, het is al donker en nog een graad of 38.... Kortom even uitblazen.....